Dobre praktyki
Jak się pracuje w laboratorium biochemicznym?
Po zajęciach uczestnik/uczestniczka:
- nazywa i rozróżnia sprzęty laboratoryjne.
- posługuje się w prawidłowy sposób podstawowym sprzętem umożliwiającym przeprowadzenie prostych doświadczeń,
- posługuje się skalą pH,
- definiuje odczyn zasadowy, obojętny i kwaśny,
- mierzy i określa wartość pH badanego roztworu (z wykorzystaniem papierków lakmusowych).
- posługuje się pipetą Pasteur’a (tzw. zakraplaczem) w celu przygotowania precyzyjnych objętości roztworów,
- przygotowuje mieszaninę kolorowych roztworów poprzez pipetowanie,
- definiuje pojęcia: masa, objętość, gęstość, mieszanina, roztwór,
- przygotowuje precyzyjne naważki (z dokładnością do 0,1 grama),
- wyjaśnia, dlaczego te same objętości produktów różnią się od siebie masą.