25 Czerwca 2020

Po zajęciach uczestnik/uczestniczka:

  • Potrafi przeczytać ze zrozumieniem tekst źródłowy
  • Potrafi wyróżnić cechy gatunku obcego i inwazyjnego oraz wskazać różnice pomiędzy tymi pojęciami
  • Potrafi wyjaśnić, dlaczego inwazje biologiczne stanowią zagrożenie dla bioróżnorodności
  • Potrafi podać kilka przykładów zapobiegania inwazjom biologicznym oraz podać ich skutki
  • Potrafi samodzielnie skorzystać z danych przestrzennych za pomocą cyfrowej mapy
  • Rozumie oraz uzasadnia konieczność ochrony przyrody
  • Przedstawia swoje opinie oraz argumenty, związane z omawianymi zagadnieniami biologicznymi
25 Czerwca 2020

Po zajęciach uczestnik/uczestniczka:

  • Poszukuje i samodzielnie ocenia informacje z wielu źródeł
  • Rozpoznaje cechy tekstów, które świadczą o naukowej rzetelności lub jej braku
  • Potrafi samodzielnie odszukać kilka artykułów na tematy, które są niezwykle ważne w świecie nauki.
  • Potrafi uzasadnić swoją opinię, posługując się nabytymi informacjami
  • Objaśnia i komentuje informacje, posługując się terminologią biologiczną
01 Czerwca 2020

Zachęcamy do online'owego wypadu na miasto! Wspólnie z dr hab. Hanna Ciecierską (Wydział Biologii i Biotechnologii, UWM w Olsztynie) zwiedzamy okolicę bliską naszych domów, poznając rośliny, które możemy zaobserwować w okolicy każdego mieszkania

29 Maja 2020

Zachęcamy do zapoznania się z fascynującymi webinarami prowadzonymi dla uczniów i uczennic klas 1-4 oraz 4-8 szkół podstawowych przez pracowniwków Uniwersytetu  Warmińsko-Mazurskiego:

  • O drapieżnych motylach, włochatych kolibrach i wiosennych pszczołach

  • Co się dzieje w przyrodzie wiosną?

  • Dlaczego czekolada poprawia nam nastrój?

  • Niewidzialne a obecne – gdzie kryją się mikroorganizmy na rękach?

  • Różnorodność świata grzybów

  • Po co nam łąki kwietne w miastach?

  • Czy cukier krzepi?

  • Czy grzyby rosną tylko w lesie?

  • Czy grzyb ma zawsze trzon i kapelusz?

  • Smak bioróżnorodności

  • Dlaczego bez wody nie ma życia?

02 Marca 2020

Po zajęciach uczestnik/uczestniczka:

  • wymienia barwniki roślinne,
  • wyjaśnia znaczenie chlorofilu w procesie fotosyntezy,
  • wymienia przykłady użytkowego wykorzystania przez człowieka barwników roślinnych, wykonuje doświadczenie zgodnie z instrukcją.
02 Marca 2020

Po zajęciach uczestnik/uczestniczka:

  • definiuje flawonoidy
  • podaje przykłady roślin i ich części, w których występują flawonoidy,
  • posługuje się sprzętem laboratoryjnym,
  • omawia przebieg procesu chromatografii,
  • przeprowadza doświadczenie zgodnie z instrukcją, analizuje i interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
24 Lutego 2020

Po zajęciach uczestnik/uczestniczka:

  • wymienia rodzaje kwasów nukleinowych obecnych w komórce (DNA, RNA),
  • omawia budowę chemiczną kwasów nukleinowych,
  • zna i stosuje w praktyce zasady planowania eksperymentu naukowego,
  • prawidłowo posługuje się sprzętem laboratoryjnym,
  • przeprowadza eksperyment naukowy (izolacja DNA z cebuli),
  • prowadzi obserwację, dokumentuje i interpretuje uzyskane wyniki.
24 Lutego 2020

Po zajęciach uczennice i uczniowie:

  • rozpoznają głosy wybranych gatunków płazów żyjących w Polsce,
  • wyjaśniają znaczenie płazów w przyrodzie
  • oceniają zagrożenia, jakie istnieją dla tych zwierząt wynikające z działalności człowieka.
27 Listopada 2019

Celem zajęć  jest zapoznanie uczniów z różnorodnością  pierwotniaków, żyjących w środowisku wodnym, samodzielne wykonanie i obserwacja preparatu pod mikroskopem oraz próba identyfikacji pierwotniaków za pomocą dostępnych kluczy.

Zachęcamy do pobrania scenariusza oraz klucza do oznaczania pierwotniaków.

Strony